2015年3月16日 星期一

孩子最抗拒的家長行為

難得與九歲多的大女兒拍拖撐枱腳,我們各有各咬著雞脾,閒話家常間,我問女兒:「其實你覺得我呢個媽媽做成點?」


這種高風險問題,聰明的大小姐自是不會輕易墮進圈套,「好好呀。」快而輕的答案,幾乎是不加思索從她的嘴巴中溜出。我職業病發作,拐個彎,拋出另一問題:「其實你最唔鍾意家長做啲咩?」反正令人聞風喪膽的青春期應該不遠了,早點探聽口風,可避免觸及地雷。

她這回倒非常認真的想了想才告訴我:「我哋最怕啲家長成日喺學校攬住仔女自拍!」原來她見過不少家長回校參與活動時,常千方百計走到孩子身邊,一把攬着兒女自拍。「你影相都唔梗要,但都唔好喺老師講梗嘢時影嘛,有啲家長仲要離譜到用閃光燈,攪到我哋眼都擘唔大。」

家長忌癡纏,第二宗罪,也跟此有關。

「每日返學都總見到有一、兩個家長企喺學校門口唔肯走,要遠遠望住仔女消失於視線範圈內先肯離開,阻住其他同學返學……其實咁大個人,反正都返到學校咯,仲有咩好睇?」

還有第三宗罪,「仲有呀,有時啲細路唔記得帶嘢,家長會拎返學校畀佢,我哋上上吓堂,突然會有書記上嚟嗌邊個邊個,你媽咪攞返嘢畀你,請你落去學校門口攞,尷尬到死……其實唔記得咪唔記得囉,最多畀老師扣分,駛咩特登攞返學校畀佢呢?」

聽着聽着,我腦裡只有五個字──好心做壞事。孩子在成長路上愈長愈高,也必然離我們愈來愈遠,有些行為,當孩子是幼稚園生時我們可以做,但當他長成是小學生時,或許又是另一回事了。

當爸媽的,如果不能跟孩子一起成長,互相調節步伐,絆倒的機會自然高。這條路,從來都不易走,互勉之。

沒有留言: