2019年2月1日 星期五

執番條命 也許不易 李健達

執番條命 也許不易 李健達

「喺香港,真係壓力好大,嗰種壓力其實係最傷身體。𠵱家喺泰國生活鬆動好多,至少有個竇,唔使好似喺香港咁慘,七千蚊只能住劏房。」

就算記不起他的名字,但一定記得他主唱的電影《阿郎的故事》經典片尾曲。

他就是上世紀80年代歌手李健達。數年前他因生活及工作壓力,一度患上重病,尋醫多遍卻找不出病因,令他非常困擾。

無望之際,他決定進行天然食療法,把昔日飲食習慣來個大洗牌,又吃一種葉當食療,之後為尋找合適自己體質的氣候地方,離開自己生活了50年的香港,連根拔起,移居泰國,終於執番條命。



1989年李健達主唱《也許不易》,正式成為歌手,一曲成名。
怪病纏身 癌指數升
2014年大病咗一場,差唔多喺死亡嘅邊緣,我睇咗好多個名醫,我入過急症室都有四次,都搵唔到原因。」自言病情終於穩定下來的李健達,現在比病重時清減了,近日為工作回港數天,自述死過翻生的經歷。

「有日我做完騷,之後成個人飄吓飄吓,平衡唔到,我以為係感冒,諗住冇乜嘢啦,以前都習慣。點知第二日起床嘅時候,我一起身就平衡唔到,我開始好驚。」李健達說。

病發前出現水腫,體重增至200多磅,其實已響起警號,只是繁忙的都市人,總不回應身體發出的呼喊。

起初他被醫生斷症為耳水不平衡,食藥後兩日,血壓突升至160,他再一次走入急症室。「醫生話:『你返去食吓血壓丸啦!我哋畀你最靚、最強嗰種。』食咗兩日,有朝六點幾突然好唔舒服起身,一量度血壓,竟然去到196,食咗藥都去到196,我就好驚,於是又即刻再去急症室。啲護士一見到我個樣就叫我唔好郁,佢拖張床過嚟,佢話好易爆血管,又即時幫我做咗驗身,心肺圖乜都做晒。跟住三個小時後睇報告,佢哋問我:『李生你最近壓力係咪好大?』佢話我嘅癌指數過咗界線,血壓又過晒錶,糖尿症狀出咗嚟,即係有個pre-diabetic,我從來冇嘅,喺我認識之中,呢三樣係好危險嘅嘢。」

服藥半個月,情況依然沒好轉。

「我keep住食西藥嗰兩個星期,血壓都係維持喺160幾,未跌過。我成日喺度懷疑,到底啲藥有冇效?我有宗教信仰,於是跪低祈禱,我話:『上帝我都預備你接我走!』」行不到,睡不着,對一個病人而言如千斤負荷。就在他無助沮喪時,忽然想起,曾有一個學生給他一本關於健康的書。

飲食洗牌 奇蹟好轉
「關於如何從天然飲食治療癌症,即係因應自己體質食啱嘅蔬菜,睇咗之後我就好奇,跟住上網搵所有關於高血壓、糖尿病、癌症嘅資料。我係食緊西藥,但嗰啲西藥真係冇效,兩個星期一啲效果都冇,我就膽粗粗跟呢個天然食療方法。」

選擇自救的他,首先把數十年的飲食習慣大洗牌。

「我丟晒屋企所有可樂、即食麵等等。改食天然食物,我慢慢扶落樓去超級市場買薑、洋葱、蒜頭等等返屋企自己磨,用嚟煮菜。食咗三個星期,人開始精神,不過食嗰啲嘢好辛苦,因為從未咁樣食過,飯都唔食,餐餐都係食番茄、西芹、紅菜頭。我轉食菜、天然食物之後,好明顯三個星期我就精神咗,唔使食藥我都瞓到覺,仲開始行得番。我就開始學識呢樣嘢,相信天然食物療法。」

嘗過疾病的突襲,失去健康的可怕,幾十年提不起勁做運動的李健達,也決心郁動四肢。

「做完運動我嘅血壓係降到117125,次次都係。」之後遇到一位醫生,對方建議他遷去適合自己體質的他鄉療養。

遷居泰國 痛症消失
「我遇到一個中醫師,佢為我診症後就話:『李生,你嘅身體屬於寒濕,你係咪住海邊?』我話係呀,佢話你唔住得海邊,因為海邊嘅濕氣好重,嚴重啲可以癱㗎!濕氣係咁緊要。於是我問佢,醫生我唔去海邊住,我唔喺香港住,唔去深圳住,咁可以去邊度住?佢話我嘅寒濕一定要搵亞熱帶嘅地方,一定要溫暖,即係四季溫暖。」於是他決定移居泰國。

「飛過去住咗一個月,我發覺冇錯喎,喺暖嘅地方我嘅身體真係好舒服囉!又唔會起身起唔到,腰骨好痛嗰啲全部都冇晒。」

移居當地,還給他無意中發現,有一種葉,成為他血壓救星。

「我去到泰國,無啦啦行到一間有機店,我見個包裝幾得意,成份寫moringa,我唔識moringa係咩嘢,但我又好奇,所以買咗樽返屋企試吓。跟住我就上網睇吓係咩嘢,原來叫神奇的樹,呢啲葉原來可以醫病嘅,係對高血壓有幫助。我唔做運動嘅時候,我嘅血壓都仲係升,咁我咪食囉,於是食咗嗰隻神奇的樹moringa,中文好似叫辣木籽,印度、泰國、東南亞好多地方都有。食咗之後,兩個月後我嘅血壓真係好穩定。」不過,進行任何天然食療,安全起見,還是先向有關專業人士或醫生詢問意見。

重拾健康這一仗,對李健達而言真的「也許不易」,故今天他非常注意飲食,吃新鮮及有機蔬菜為主,加上移居到生活指數不太高的泰國,經濟少一分壓力,在各方面的改善,終於回復生猛。


遷居泰國,少了生活壓迫感,李健達身體健康大大改善。
曼谷一日使25元 香港壓力最傷身
去年決心連根拔起,離開土生土長的香港,以退休人士申請在泰國定居的李健達,在曼谷市區租一個七百呎的竇,只是三萬泰銖(約港幣七千多元)。他坦言從事音樂工作,賺的是有限錢,故昔日在香港屋租動輒過萬元,生活令他感到有份無形的壓力。

「其實臨離開香港前,生活已經慳咗好多,但始終你嘅收入萎縮緊,就一定要諗辦法平衡開支。當時我慳到100元一日,唔難嘅。有時今日食多咗錢,聽日縮食番囉。但喺香港,真係壓力好大,嗰種壓力其實係最傷身體。𠵱家喺泰國生活鬆動好多,呢度一餐大約係港幣十元,平均十元有三餸一飯,𠵱家我使100泰銖一日啫,即約港紙25蚊左右。至少有個竇,唔使好似喺香港咁慘,七千蚊只能住劏房。至於工作,我做音樂冇影響,唔需要轉行。」李健達說。

文化差異,他說只要有一個包容的心,接受當地人節奏不如香港般快,就不成問題。至於有否想過,未來的另一半是泰國人,組織家庭?李健達說:「我都半百,呢啲隨緣啦!」


阿郎的故事
《勁歌》導演出身  唱電影插曲成名
外界認識的李健達,是電影《阿郎的故事》的片尾曲主唱者,但其實他揸咪搵食之前,是無綫《勁歌金曲》的導演,因識玩音樂,被當時的新藝寶唱片公司賞識,邀他試音,不過最後敗給另一新人。

「新藝寶最後冇揀我,因為佢哋要捧一隊叫Beyond嘅組合,輸畀佢哋我心服口服。」

直至1989年,有機會主唱《也許不易》,正式成為歌手。他說當日錄此曲成本有限,不可能蹉跎金錢與時間。機會得來不易,故踏入錄音室前,練唱工夫必須準備十足,最後一take過錄好《也許不易》,一曲彈起。 


沒有留言: